Presentaties en meer! - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu Presentaties en meer! - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu

Presentaties en meer!

Blijf op de hoogte en volg Fieke

23 September 2013 | Brazilië, Duartina

De tijd vliegt. 8 maanden in Brazilië, nog één week bij mijn 1e gastgezin waar ik 2 maanden terug ben terug gekeerd. Over twee weken is mijn zus hier en over een maand mijn moeder.

Het voelt als eeuwen terug dat ik iets heb geschreven. Maar heb in de tussentijd weer veel beleefd, veel uitstapjes gemaakt met de familie ook met Rotary dingen georganiseerd.

Afgelopen weekend (21 september) heb ik met mijn Rotary club geholpen bij de dag van het transport. We zijn met een grote hoeveelheid auto’s door de stad gereden. Ook was er de politie, ambulance en een grote school bus. We hebben mensen er op benadrukt dat er teveel ongelukken gebeuren en dat het beter voor het milieu zou zijn als er minder auto’s gebruikt zouden worden. Daarna heb ik mijn eigen palmboom geplant met de Rotary die staat als een herinnering voor mijn exchange en mijn hulp wat ik heb geboden voor Rotary hier in Brazilië.

Ook ben ik alweer 3 weken bezig met mijn presentaties op mijn school Equílibrio. Ben naar iedere klas geweest, van klein naar groot. Verteld over vrienden en vriendinnen, mijn familie in Brazilië maar ook in Nederland, de bekende plekken, de Koning en Koningin, Wilhelmus, Rotary uitwisseling projecten, Rotary clubs en nog véél meer. Ik kreeg de bekende vragen ‘hoe zit het met drugs? Heb je het zelf wel eens gebruikt? Zeg eens iets in het Nederlands?’. Ik heb me suf gelachen. God zij dank, was iedereen enthousiast en mocht ik mijn presentatie ook op de grote publieke school. In december, waarschijnlijk, heb ik nog een presentatie over Rotary en wat ze doen en wat uitwisseling inhoud op de ouderavond van mijn school.

En ja over het feit dat ik nog maar 3 maanden, dus 12 weken heb, ik kan er op het moment niet zoveel over kwijt. Nog maar 1,5 maand school en dan ga ik op reis. Heb twee weken terug mijn eerste afscheid met mijn 3e gastgezin gehad, die ging verhuizen naar een andere stad en daar niet 1, 2, 3 naar toe zou kunnen.

Gisteren (22 september) ben ik met mijn gastgezin naar een Churrascaria geweest met mijn gastgezin en daarna geshopt en de eerste souvernirs gekocht voor de familie in Nederland!

Wat helemaal niet te beseffen valt is dat mijn Nederlandse familie hier gewoon heen komt, waar ik nu een gigantische grijns van op mijn gezicht krijg. Het is een ultiem geluksmoment dat ik m’n ‘vertrouwde’ mensen opnieuw om mij heen krijg, al is het voor een week, het gaat om het idee!

Beijos,

Fieke Miek Jagger

  • 23 September 2013 - 18:06

    Susan Romijn:

    Lieve Fiek, mijn zin om jou te zien is net zo groot als andersom! Ik kan haast niet meer wachten!! Geef je die boom wel wat water af en toe??
    Liefs,
    Susan

  • 23 September 2013 - 18:24

    Niels:

    Weer hartstikke leuk om wat over en van je te lezen! Waar ga je trouwens naat toe op reis??

  • 23 September 2013 - 19:14

    Fieke Vos:

    Ha mam. Daar hebben we iemand voor ingehuurd, haha! Ik laat hem wel zien als je hier bent.
    Niels, ik ga naar de Amazone en naar het noorden van Brazilië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fieke

Mijn eerste echte verre reis.

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 23723

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 29 December 2013

Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: