De wisseltruc - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu De wisseltruc - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu

De wisseltruc

Blijf op de hoogte en volg Fieke

11 Maart 2013 | Brazilië, Duartina

Wat een ellende, na al die drie zomer dagen gewoon weer sneeuw in het koude land. Hier is het gelukkig nog steeds 30 graden! Maar dat is wat ik niet wilde vertellen ;-)

Zaterdag 23 februari ben ik voor het eerst van gast familie gewisseld. Van familie Ribeiro naar familie Buzalaf, ik woon nu een straat verder op dus bezoekjes brengen kan makkelijk! Ik woon met mijn gastvader Vitor, gastmoeder Cassiá en gastzus Marina. Ook heb ik nog een gastbroer, maar die heb ik nog niet gezien. Omdat mijn gastgezin de hele dag aan het werk is of op school zit, ben ik in de middag alleen thuis, geen probleem overigens. Na school moeten we aan de studie of slapen, aangezien dat ik hier in december waarschijnlijk eindexamen moet doen, komt zo'n middag dus wel goed uit. Het bevalt me hier allemaal goed, het is een geweldig lieve familie! Ze verwennen me echt ongelofelijk en ze maken me dik, haha met al het meest verrukkelijke eten van Brazilië. Daarnaast helpen ze me echt met alles en kan overal met ze over praten. Overal hangen weer plakkertjes met namen van voorwerpen, zodat ik het sneller leer. Zo'n familie had iedereen wel gewild die op exchange is.

Donderdag 7 maart had ik mijn eerste presentatie over Nederland die bij iedereen goed in de smaak viel. Zou het in eerste instantie in het Portugees doen, omdat er bijna niemand Engels sprak. Maar mijn gastouders hebben een tolk voor me ingehuurd, verliep dus vlekkeloos. Verteld over uiteraard Nederland, Texel, familie, vrienden, Rotary Nederland en Texel. Ook hadden we nog appeltaarten gemaakt, maar we hadden er 2 laten verbranden en 1 laten vallen dus maar een appel-cake gemaakt. Iedereen wilde het recept weten, dus ik denk dat hij wel goed in de smaak viel.

Zaterdag 9 maart had ik in de avond een verjaardag van een baby van 1 jaar. 1 en 15 jaar zijn hier de leeftijden dat je een gigantisch feest krijgt. Iedereen word uitgenodigd en je gaat helemaal gek. Deze bleek nog mee te vallen met ongeveer 60 personen. Maar heb me goed geamuseerd!

Gisteren voor het eerst naar mijn oma's, oom, tantes, neefjes en nichtjes in Pirajú geweest een stadje hier ongeveer een uur vandaan. Het was heel erg gezellig en ze zijn allemaal stuk voor stuk geweldig. Heerlijk gegeten en omdat het zondag was, met de familie gezellig naar de kerk geweest. Een hele uitdaging om die liedjes mee te zingen, uit eindelijk maar wat mee gemompeld.

Daarnaast heb ik van mijn aller liefste moedertje een pakket ontvangen met lekker Hollandse stroopwafels, drop, hagelslag, aftersun en weet ik veel wat nog meer. Drop vinden Brazilianen echt niet lekker, stroopwafels vielen helaas wel in de smaak!

Succes met het sneeuw scheppen en ijs krabben.
Ik ga nog even in de zon liggen!


Heel veel liefs,

Fiek


  • 11 Maart 2013 - 20:36

    Susan :

    Blijf maar heerlijk genieten, lieverdje! xxx

  • 11 Maart 2013 - 21:09

    Oma:

    wat een gezellig verhaal !
    En nu dus 2 dagen vrij ,kan je weer uitrusten van je week end activiteiten.
    ik heb lekker in jouw bed geslapen thuis gisteren.
    xxx Oma

  • 11 Maart 2013 - 21:09

    Oma:

    wat een gezellig verhaal !
    En nu dus 2 dagen vrij ,kan je weer uitrusten van je week end activiteiten.
    ik heb lekker in jouw bed geslapen thuis gisteren.
    xxx Oma

  • 11 Maart 2013 - 21:42

    Just Jongkees:

    Studeer je zelf ook? Of kijk je toe hoe de anderen studeren :)

    Leuk verhaal, gaat je goed zo te lezen :D Keep up the good work!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fieke

Mijn eerste echte verre reis.

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 23739

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 29 December 2013

Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: