Het betere leven - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu Het betere leven - Reisverslag uit Duartina, Brazilië van Fieke Vos - WaarBenJij.nu

Het betere leven

Blijf op de hoogte en volg Fieke

26 April 2013 | Brazilië, Duartina

Toen ik sterk het gevoel kreeg dat Brazilië mijn nieuwe liefde was geworden en ik over 9 maanden dit meer dan geweldige land moet verlaten, zijn de bonen die ik nooit echt fantastisch vond, lekker geworden, de zelfgemaakte sapjes met een vieze watersmaak van mijn gastvader verbeterd en in een week vreselijk veel nieuwe vrienden gekregen, die ik allemaal stuk voor stuk ga missen. Maar gelukkig is dat allemaal nog niet zo ver!

Zondag 21 april ik had aan het begin van de middag een barbecue van mijn laatste gastzus, omdat ze jarig was. Groot gezelschap van familie, vrienden en kennissen. Later in de middag moest ik assisteren bij de High Tea van de Rotary club die ieder jaar word georganiseerd, werd afgesloten met een oneindige bingo.

Maandag 22 april 's Middags gevolleybald met school en 's avonds had ik een Rotary meeting in Bauru. Er was een soort van loting over Zwitserse spullen, gastvader kocht 10 lootjes en heb uiteindelijk twee prijzen binnen gesleept, sleutel hanger en chocola! Ook waren er nog drie andere exchange studenten uit Mexico, USA en Indonesië, twee van hen had ik al ontmoet tijdens de reis naar Rio de Janeiro.

Dinsdag 23 april het pakket van oma binnengekomen! Met Engelse drop, stroopwafels, een boek, tijdschrift, woordzoekers en een cadeautje voor mijn gastzus, een mooie zijde sjaal met geel, groen en zwart, ze vond het geweldig!

Woensdag 24 april we hadden weer een fijn verkleed feest op school, zeker geslaagd! Jongens waren meisjes en andersom. Kleren van klasgenoten geleend en we hebben heel veel plezier gehad. In de avond ben ik met de tweede klas, Pedro, Bia en Fran naar Bauru naar de bioscoop geweest in de shoppingmall. Fran, de secretaris van mijn school had dit georganiseerd en me een t-shirt gegeven, als cadeautje.

Donderdag 25 april Rotary meeting nummer 14, verjaardag van Leonel, een van de oudere Rotarians van mijn Rotary Club, met taart en andere lekkernijen!

De taal blijft lastig, praat zoveel mogelijk, maak fouten en word verbeterd. Doe naast school veel leuke dingen zoals (slapen), ijsjes eten en shoppen met familie en vrienden. Ook moet ik projecten gaan verzinnen voor mijn stad, word geregeld vanuit het Rotary Paspoort.

Over 11 dagen ga ik mijn tweede reis maken, Foz Iguaçu it is! Watervallen bekijken in Paraguay, Argentinië en natuurlijk Brazilië, de waterkrachtcentrale en het drie landen punt met alle andere exchange studenten. Dit word mijn laatste reis met de exchange groep van 2012/2013.

17 en 18 mei heb ik de eind conferentie van district 4510 Brazilië. Deze dagen presenteer je je eigen land en doe je leuke dingen met de andere exchange studenten, dit event zal de laatste keer zijn dit jaar dat we elkaar zullen zien. Augustus en eerder komen de nieuwe exchange studenten, aangezien dat er in het nieuwe exchange jaar begin conferentie zal zijn, ga ik hen pas ontmoeten in mijn laatste trip naar de amazones, die plaats zal vinden november/december.

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!

Heel veel liefs, knuffels en groetjes,

Fieke

  • 26 April 2013 - 21:30

    Oompie:

    Hoi Fiek, heerlijk om weer z'n leuk verhaal te lezen. Maar nog leuker is het je te spreken, maar dat zullen we snel weer doen. Dikke kus AJ & Marieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fieke

Mijn eerste echte verre reis.

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 23761

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 29 December 2013

Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: